אני נפגשת עם ילדים וילדות מכל הארץ במסגרת "מפגשי סופר", בהזמנת בתי ספר או ספריות ציבוריות.
בתום כל מפגש, המלווה במצגת, אני מאפשרת למשתתפים לשאול שאלות, ואנחנו מקיימים יחד דיון משותף.
בסרטון הקצרצר הזה אני מספרת קצת על המפגשים שלי. אם תרצו להזמין אותי למפגש בבית ספר,
בספרייה או בכל מקום אחר, אתם מוזמנים לפנות אלי ישירות ב"צור קשר" או לכתובת המייל daelha@gmail.com
מפגשים בנושא שליחות חשאית (כיתות ד-ח)
מותחני ריגול לנוער על נערים ונערות שמגויסים למוסד
הרקע המקצועי שלי – דרכי כאשת מקצוע בתחום הספרות, שעברה ממקומה מאחורי הקלעים כמתרגמת וכעורכת אל קדמת הבמה כסופרת.
מקורות ההשראה שלי – הרקע האישי שלי כבת לאיש מוסד וכחיילת בחיל המודיעין, וכן הספרים שקראתי בילדותי והשפיעו עלי.
סודות הכתיבה של ספרי מתח – איך כותבים סצנה מותחת? איך משמרים את המתח לאורך זמן? איך מפתים את הקוראים לקרוא "רק עוד פרק אחד"?
מפגשים בנושא אור נגד פז (כיתות ב-ה)
ספרי הרפתקאות לילדים על תחרות בין שני בתי ספר
דמויות ועלילה – איך מחליטים מי יהיו הדמויות ומה תהיה העלילה העיקרית, ומה יחסי הגומלין בין שני המרכיבים האלה.
דוגמאות ספרותיות – הצגה קצרה של דוגמאות לספרים על חבורות, למשל "חסמב"ה" ו"החמישייה הסודית".
השראה ורעיונות – על אילו בתי ספר אמיתיים מבוססת סדרת הספרים? מאין שאבתי את הרעיונות לתעלולים המתוארים בספרים?
הרצאה למבוגרים: גלגוליה של סופרת ילדים
דרכי המקצועית ממתרגמת ועורכת לסופרת מצליחה – הרגע היצירתי הראשון בחיי, ההבנה ש"גם אני יכולה".
למה סדרת הספרים הראשונה שכתבתי עסקה דווקא במוסד – חיי כבת לאיש מוסד וכחיילת בחיל המודיעין, ואיך הם תרמו לנושאי הכתיבה שלי ולהתייחסותי לעולם החשאי.
מהו המתכון בעיני להצלחה של ספר – מכל סוג ולכל גיל.
אילו שיקולים סוציו-פוליטיים העסיקו אותי בכתיבת הספרים – שאלות של מוצא, מגדר, גיוון חברתי וכדומה.
סדנה בעריכת פרוזה – במסגרת התוכנית ללימודי תעודה בעריכה לשונית באוניברסיטת תל אביב
מטרת הסדנה היא התנסות בעבודתם של עורכי ספרות מתחום הפרוזה ומתחום ספרי הילדים.
התלמידים ילמדו לקרוא לעומק טקסטים ספרותיים, להבין מה חסר או מיותר בהם וכיצד יש לתקן אותם.
במהלך השיעורים ינותחו השיקולים העומדים לנגד עיניו של העורך – שיקולים לשוניים וספרותיים כאחד.
מלבד זאת ייחשפו התלמידים גם לצדדים אחרים הכרוכים בעבודת העורך הספרותי, כגון כתיבת חוות דעת (לקטורה), כתיבת הטקסט המופיע בגב עטיפת הספר ועוד.
התלמידים יעמדו על ההבדלים ועל הדמיון שבין עריכת טקסטים למבוגרים לעריכת טקסטים לילדים.
כמו כן יידונו הקשרים המיוחדים שבין עורך לסופר.
במהלך הסדנה יילמדו טקסטים שונים באופיים, שיימסרו לתלמידים לעבודה בבית ולעיון משותף במהלך השיעור.
ההשתתפות בסדנה מותנית בהרשמה לתוכנית כולה.